fbpx
Terug naar overzicht

Scoort je website al in Google? Gebruik de SEO test

|
14 augustus 2019
|

Je bent net begonnen met je online business en hebt een mooie website, sterke content en een goed verhaal. Allemaal belangrijk om er voor te zorgen dat mensen naar je website komen en ook op je website blijven. En wellicht doen ze zelfs een aankoop. Maar wat als je website weinig bezoekers trekt? Ook al heb je zo veel moeite gedaan en het werkt niet, wat doe je dan? Door Search Engine Optimization (SEO) zorg je ervoor dat je organisch hoger in Google scoort en beter gevonden wordt door je potentiële doelgroep.

Met de SEOSiteCheck-up kan jij controleren hoe jouw website scoort op een aantal basis punten die van belang zijn voor het verbeteren van je website. Hoe hoger je scoort, hoe beter Google je website zal beoordelen en je hoger in de zoekresultaten komt.

Bij SEOSiteCheckup krijg je een puntsgewijs overzicht van alle onderdelen waar zij op meten. Per onderdeel wordt er aangegeven wat je al goed doet, maar ook waar verbetering mogelijk is. De SEO tool geeft ook per punt aan hoe je het kan verbeteren, erg handig om direct aan de slag te gaan. Ieder punt is verschillend en de ene keer kan dit erg technisch zijn en lastiger op te lossen. Maar, over het algemeen zijn de verbeterpunten goed op te lossen. Daarnaast is het gratis te gebruiken, maar wel maar voor een website per dag.

Gerelateerd nieuws:  Alles over affiliate marketing

seo website gebruiken

Hoe werkt de SEOSiteCheckup
De SEOSiteCheckup is erg eenvoudig. Je gaat naar de website en daar kun je het adres van je website invoeren en vervolgens druk je op de ‘checkup’ knop en wordt je website geanalyseerd. Vervolgens krijg je een eenvoudig overzicht met de score die je website krijgt en een grafiek.
Onder het overzicht krijg je vervolgens alle punten opgesomd die onderdeel uit maken van de SEO scoren. De lijst bestaat onder andere uit:

  • Informatie over je Metatags en meta description
  • Hoe je vermelding (snippets) er in Google uitzien
  • Het gebruik van je zoekwoorden wordt geanalyseerd
  • De headings van je website (H1, H2, H3)
  • De sitemap van je website
  • De Google analytics code
  • 404 error pagina’s
  • De snelheid van je website
  • Prestaties op mobiele apparaten
  • En nog veel meer technische zaken.

Wil je meer weten over SEO, lees dan onze uitgebreid blog over zoekmachine optimalisatie of neem contact met ons op om jouw SEO-score te verbeteren.

Redactie

Recent nieuws

27 januari 2023

Tiktok marketing

18 januari 2023

Kledingtips voor zakelijke (portret)foto's

21 oktober 2022

10 nieuwste trends in Google

30 september 2022

Remarketing vs. retargeting: wat is het verschil?

16 september 2022

Influencer marketing trends