Strategie en positionering
Alles start met een heldere bedrijfs- en merkstrategie. Het is het startpunt voor een sterke (online) positionering. We gaan aan de hand van interactieve workshops en brainstormsessies tot de kern van je bedrijf komen. Daarbij kijken we o.a. kritisch naar je visie, doelgroep, doelstellingen en kernwaarden. Benieuwd hoe we te werk gaan voor de optimale strategie en positionering?
Onze werkwijze
De kern van jouw merk
Het begint bij de kern. Waar je bedrijf voor staat, voor wie en waar het naartoe wil, dat zijn de eerste bouwstenen voor een krachtige merkstrategie. Wij begeleiden je van idee naar een volwaardig merk. We doen grondig onderzoek naar de markt en je doelgroep. Of je nu vanaf de basis een merk opbouwt of je huidige merk wilt transformeren, wij helpen je bij elk vraagstuk. Strategische workshops en brainstormsessies brengen alle antwoorden boven water, waardoor we een duidelijke merkboodschap en onderscheidende positionering kunnen creëren.
Vanuit deze inzichten stellen we een strategisch plan op. Dit plan dient als leidraad voor alle keuzes gedurende het traject. We zorgen ervoor dat alles wat we doen altijd terugvalt op de strategische keuzes die we hier maken. Zodra de positionering in de markt duidelijk is, beginnen we met het werken aan de visuele identiteit. Met deze strategie en positionering behalen we goede resultaten voor jouw bedrijf!
Hoe gaan wij te werk?
Ons strategie proces
Kennismakingsgesprek
We beginnen altijd met een intake. Voorafgaand aan onze eerste meeting sturen we je een aantal documenten om je goed voor te bereiden. Tijdens deze meeting leren we je beter kennen, stellen we strategische vragen en ontdekken we samen jouw unieke DNA. Of je dit nu al helder kunt omschrijven of onze hulp nodig hebt, wij inventariseren jouw unieke kenmerken en vertalen deze naar een concrete boodschap.
Onderzoek
Nadat we alle informatie hebben geïnventariseerd, gaan we op onderzoek uit. Dit kan via concurrentieonderzoek, interviews met medewerkers en directieleden, of door middel van een locatiebezoek. We analyseren alle resultaten grondig en delen onze conclusies tijdens een volgende meeting.
Brainstormsessies
Aanvullend op ons onderzoek en de eerste inzichten, gaan we de diepte in met een strategische workshop. In deze sessie verkennen we grondig wie jouw doelgroep is, wat de beste positionering is, en wat de kern- en merkwaarden van je bedrijf zijn. We bespreken de doelstellingen en ambities die jouw visie omvatten. Tijdens deze interactieve sessie brengen we jouw DNA krachtig in kaart, zodat je bedrijf zich onderscheidt en je merk sterker naar voren komt.
Strategisch plan
Na het doorlopen van alle stappen gaan wij aan de slag met het opstellen van een strategisch document. Hierin wordt jouw volledige merkstrategie vastgelegd, inclusief missie, visie, merk- en kernwaarden, doelgroepomschrijving, product- of dienstaanbod, pay-off en merkboodschap. Heb je ook een branding traject bij ons afgenomen? Dan omvatten we dit in een sterk conceptvoorstel en werken we verder aan je visuele identiteit. Dit document dient als de blauwdruk voor al je toekomstige marketingactiviteiten en zorgt voor een consistente en krachtige merkuitstraling.
Pas je strategie toe
In je visuele identiteit
Een sterke branding is als een eerste indruk, and first impressions matter. Vanuit je verhaal ontwerpen we een uniek logo en krachtige huisstijl die de basis vormt voor al je visuele communicatiemiddelen. Met een voorliefde voor minimalistisch en tijdloos design gaan wij voor maximale impact. Wil je ook impact maken met jouw merk?
Klanten in de wolken
Klanten in de wolken
Neem contact op
Meer weten over onze diensten en hoe we jouw bedrijf naar nieuwe hoogtes kunnen tillen? Stuur een bericht via het contactformulier of bel/mail ons op: