085 130 0595
info@web-wings.nl
Terug naar overzicht

LinkedIn tips en tricks

Het platform LinkedIn biedt een mooie gelegenheid om (potentiële) klanten aan te trekken of om ze juist zelf te benaderen. Met ongeveer 8 miljoen Nederlandse leden en maar liefst 660 miljoen internationale leden is LinkedIn het grootste professionele netwerk op internet. Het wordt voornamelijk gebruik om zakelijke verbindingen te maken en professionele relaties te versterken. Gezien het bereik van LinkedIn is het belangrijk om een aantrekkelijk en compleet profiel aan te maken. Dit biedt namelijk mooie mogelijkheden om te netwerken met andere personen of organisaties. Ben je benieuwd hoe je een zo goed mogelijk profiel aanmaakt? Onderstaande LinkedIn tips en tricks helpen je verder!

Tips LinkedIn profiel

Je bent op zoek naar tips voor LinkedIn. Eerst is het goed om te weten waarom het zo belangrijk is om een aantrekkelijk profiel te hebben. Op LinkedIn draait het allemaal om connecties maken en met een goed profiel zul jij meer connectieverzoeken krijgen. Hoe meer connecties je hebt hoe beter, want je kunt namelijk beter worden gevonden. Daarnaast zullen (potentiële) klanten eerder contact met jou opnemen als je een professioneel en volledig profiel hebt.

Naast een compleet profiel met de juiste informatie is het ook belangrijk om een professioneel en onderscheidend profiel te hebben. Je profiel is je visitekaartje en je kan maar één eerste indruk maken. Zorg er dus voor dat (potentiële) klanten en andere connecties een verzoek naar jou wíllen sturen. Dit kun je doen door allereerst een profielfoto met een professionele uitstraling te kiezen. Maak daarnaast ook een pakkende kopregel, zie dit als een elevator pitch waarmee jij jezelf kunt verkopen. Het is vanzelfsprekend dat het invullen van de juiste contactinformatie en andere belangrijke gegevens ook van groot belang zijn. (Potentiële) klanten gaan op LinkedIn namelijk op zoek naar informatie, dus het is belangrijk dat zij dit zo snel mogelijk kunnen vinden.

Het creëren van een volledig profiel met een professionele en uitnodigende uitstraling is een goede eerste stap. Maar daarna is het natuurlijk ook de bedoeling om het platform daadwerkelijk te gaan gebruiken. Binnen LinkedIn zijn er veel mogelijkheden. Denk aan adverteren, posts plaatsen, content maken en marketing. Met onderstaande tips haal jij het optimale uit het LinkedIn platform!

tips linkedin

LinkedIn adverteren – tips

Net zoals op diverse social media platformen, zoals Instagram, is het op LinkedIn ook mogelijk om te adverteren. Houd deze tips in gedachte als jij kiest om te adverteren op LinkedIn:

  • Via LinkedIn kan worden geadverteerd op basis van CPC (cost per click) en CPM (kosten per 1000 weergaven).
  • De gemiddelde kosten voor CPC op LinkedIn ligt tussen de €2 en €3,50 per klik. De gemiddelde kosten voor CPM op LinkedIn ligt tussen de €7 en €10 per 1000 weergaven.
  • Gezien het verschil tussen deze twee biedstrategieën, geven we als LinkedIn adverteren tip mee om van tevoren een strategie te bepalen. Door van tevoren een strategie te bepalen, kun je één van de twee biedstrategieën kiezen of wellicht een combinatie van deze strategieën gebruiken. Afhankelijk van hetgeen wat wordt geadverteerd, kan een bepaalde strategie meer opleveren dan de andere. Een goed doordachte strategie op basis van cijfers en feiten is daarom van groot belang bij het adverteren op LinkedIn.

LinkedIn post – tips

Het is mogelijk om via LinkedIn posts te plaatsen. Dit wordt op het platform ook wel een ‘bijdrage’ genoemd. Met een bijdrage kun je zelf een bericht plaatsen óf bijvoorbeeld een bericht van iemand anders delen. Hiermee geef je jouw connecties de kans om de bijdrage te liken of om een reactie te plaatsen. LinkedIn post tip: door interactie op het profiel kun je het gesprek aangaan met jouw connecties. Dit is een mooie manier om te netwerken en om elkaar beter te leren kennen.

LinkedIn content – tips

Content marketing is zeer belangrijk. Het is dus zeer waardevol om af een toe een post, oftewel bijdrage, te uploaden op LinkedIn. Maar welke informatie zet je hier nu in? Lees hieronder enkele LinkedIn content tips:

  • Maak het visueel. Afbeeldingen spreken doorgaans meer aan dan lange lappen tekst. Zet dus zeker een aantrekkelijke visual bij je post.
  • Gebruik hashtags. Om ervoor te zorgen dat de post beter vindbaar is, kunnen er (maximaal 3) hashtags worden gebruikt.
  • Een CTA maakt het af. Met een call to action (CTA) aan het einde van de post zorg je voor interactie met de lezer.

LinkedIn marketing – tips

Wist je dat retargeting op LinkedIn ook mogelijk is? LinkedIn is dus ideaal om via marketing klanten aan te trekken en contact te blijven onderhouden. Met bovenstaande tips gaat het zeker lukken. Maar je kunt natuurlijk ook (potentiële) klanten zelf benaderen. Met LinkedIn marketing kun je grote stappen maken.

Deze LinkedIn tips en tricks helpen jou hopelijk op weg met het optimaal inzetten van je LinkedIn profiel.

Over de auteur

Jasper Voorn

Mijn naam is Jasper Voorn, eigenaar en oprichter van Web Wings. Ondernemen zit al van jongs af aan in mijn bloed. In 2011, op 17-jarige leeftijd, begon ik al met mijn eerste bedrijfje TiTaTosti. Hiermee verkocht ik elk…

Meer lezen...

Recent nieuws

20 maart 2025

Wat is het verschil tussen JPG, PNG en GIF?

7 maart 2025

Impact van persoonlijk beeldmateriaal op je website en marketinguitingen

5 maart 2025

Kleuren en de psychologie hierachter

28 februari 2025

Hoe koppel je je mail via IMAP op een MAC?

1 februari 2025

Het effect van social media op je SEO

arrow-right