085 130 0595
info@web-wings.nl
Terug naar overzicht

Retargeting LinkedIn

Adverteer jij voor je bedrijf op LinkedIn? Hoogstwaarschijnlijk wel, want alleen al in Nederland zijn er al zo’n drie miljoen accounts op dit platform. Er zijn een aantal manieren om jouw doelgroep op dit platform beter te bereiken, bijvoorbeeld door te adverteren. Eén daarvan is retargeting via LinkedIn: het opnieuw kunnen bereiken van jouw doelgroep. Dit moet je erover weten.

Wat houdt retargeting precies in?

Om nog wat specifieker te zijn: retargeting op LinkedIn pas je eigenlijk toe op publiek dat al interesse heeft getoond in jouw diensten of producten. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die jouw website al eens hebben bezocht en advertenties of video’s van jou hebben bekeken. Het is mogelijk om weer onder hun aandacht te komen op LinkedIn. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een retargeting doelgroep in te stellen en een retargeting campagne op LinkedIn op te starten. Anonieme informatie die wordt verzameld over de bezoekers, wordt hierbij gekoppeld aan matchende LinkedInprofielen die jij kunt benaderen met de campagne.

Wat zijn de voordelen van retargeting op LinkedIn?

We verklapten het net al een beetje: met retargeting op LinkedIn bereik je mensen die op de een of andere manier al kennis hebben gemaakt met jouw bedrijf. Wanneer je op LinkedIn nogmaals onder de aandacht komt met een advertentie, is de kans groot dat zij uiteindelijk bij jou aankloppen voor een product of dienst, óf opnieuw iets bij jou willen kopen en gebruik maken van jouw specifieke service. Je kunt dus kijken naar websitebezoekers in de afgelopen maanden, maar je kunt ook de retargeting opdracht specificeren op mensen die bijvoorbeeld een evenement van jouw bedrijf hebben bezocht of jouw LinkedIn profiel hebben bekeken.

Retargeting op LinkedIn is in Nederland sowieso de moeite waard. In verhouding tot het aantal inwoners heeft ons land de meeste accounts. Tevens is het een belangrijk platform voor zakelijke contacten. Doordat mensen hun zakelijke profiel gedetailleerd invullen, kun jij jouw retargeting op LinkedIn zo specifiek mogelijk maken.

retargeting LinkedIn

Wat is het verschil tussen targeting en retargeting?

Targeting komt eigenlijk vóór retargeting. Zit je in het stadium van targeting, dan moet je eigenlijk nog ontdekken welke doelgroep je aanspreekt. In het targeting proces kun je echter ook al selecties invoeren, bijvoorbeeld door campagnes in te stellen voor een bepaalde locatie en personen met bepaalde opleidingen of ervaring. Heb je de doelgroep helemaal voor ogen en al meerdere campagnes uitgevoerd, dan kun je met retargeting op LinkedIn je volgende advertenties en video’s meteen bij de juiste doelgroep terecht laten komen.

Retargeting op LinkedIn doe je zo

Wanneer je een plan maakt voor retargeting op LinkedIn, kun je binnen LinkedIn een ‘targetprofiel’ instellen. Kies je ervoor om te specificeren op websitebezoekers, dan moet je een tag installeren: de LinkedIn Insight Tag. Is de advertentie of video via LinkedIn gedeeld, dan kun je voor je retargetingopdracht een doelgroep samenstellen op basis van mensen die deze hebben bekeken. Je kunt hierbij aangeven binnen welk tijdsbestek (bijvoorbeeld in de afgelopen 30 dagen of het afgelopen half jaar). Ook kun je filteren of mensen je video voor de helft, voor 75% of helemaal hebben bekeken. Maak hierbij de afweging of je een zo groot mogelijke doelgroep wilt bereiken of juist de mensen waar de interesse het grootst is. Je moet er sowieso altijd op letten dat de beoogde doelgroep groter is dan 300 personen. Je kunt meer tips over LinkedIn lezen op onze website.

Lees meer  20 tips om meer bezoekers te krijgen op je website

Een grote kans om te bereiken wat je wilt met retargeting op LinkedIn, is door ook te filteren op mensen en bedrijven die jouw profiel hebben bezocht en mensen die jouw evenement hebben bezocht. Ook deze doelgroep heeft tenslotte de moeite genomen om zich in jou te verdiepen.

In een paar stappen de doelgroep selecteren

Voor een geslaagd retargeting project moet je een paar stappen doorlopen. Ga bijvoorbeeld eerst naar ‘Account Assets’ op LinkedIn. Heb je al eerder een retargeting groep aangemaakt? Dan kun je deze vinden bij ‘gematchte doelgroepen’ en deze opnieuw gebruiken. Heb je die niet, dan kun je een geheel nieuwe doelgroep aanmaken. Vervolgens kun je selecteren op welke interactie je de nieuwe campagne wilt laten retargeten.

Retargeting op LinkedIn is eigenlijk slechts een onderdeel van je marketingstrategie. Wil je beter vindbaar zijn op internet, dan moet je bijvoorbeeld ook werken aan een goed webdesign met interessante content die is geschreven volgens de SEO regels. Web Wings is een jong en dynamisch team dat jou daarbij kan helpen. Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Over de auteur

Jasper Voorn

Mijn naam is Jasper Voorn, eigenaar en oprichter van Web Wings. Ondernemen zit al van jongs af aan in mijn bloed. In 2011, op 17-jarige leeftijd, begon ik al met mijn eerste bedrijfje TiTaTosti. Hiermee verkocht ik elk…

Meer lezen...

Recent nieuws

30 oktober 2024

8 tips om online en offline je naamsbekendheid te vergroten!

24 oktober 2024

Wat is de beste tijd om te posten op Instagram?

7 oktober 2024

Hoe voeg je een Korting coupon toe aan WooCommerce

24 september 2024

DNS en NS: Wat is het verschil en hoe gebruik je het?

17 september 2024

Wat is reCAPTCHA

arrow-right