fbpx
Terug naar overzicht

Online marketing zelf doen of toch uitbesteden?

|
11 mei 2022
|

Tegenwoordig is online marketing niet meer weg te denken. Het is een steeds belangrijkere rol gaan spelen om mensen te bereiken, je doelgroep aan te spreken én concurrenten voorbij te gaan. Denk aan het bouwen van een goede website, linkbuilding, online adverteren en social media inzetten. Er is zoveel dat je kunt doen en ieder aspect vraagt weer om specialistische kennis. Nu kom je voor een lastige keuze te staan: ga je de online marketing intern oppakken óf ga je het uit handen geven? In deze blog behandelen we wat de voordelen en nadelen zijn van zelf de online marketing doen voor jouw bedrijf, de voordelen van het uitbesteden van online marketing en andere mogelijke oplossingen.

Wat zijn de voordelen van zelf de online marketing doen?

Een online marketingbureau inschakelen is een investering. We begrijpen dus best dat je eerst wil bekijken of je het zelf kunt doen. Het intern uitvoeren van online marketing kan de volgende voordelen hebben.

  • Jij kent jouw bedrijf: Niemand kent het bedrijf zo goed als jij. Als eigenaar of betrokken collega weet jij alle ins en outs.
  • Snel schakelen: Als de marketing intern wordt opgepakt, kun je sneller schakelen omdat je niet afhankelijk bent van iemand anders.

Gelukkig zijn er zeker wel marketingbureaus die deze punten net zo belangrijk vinden en doen er alles aan om ook deze voordelen voor jou te realiseren. Online marketingbureaus realiseren als geen ander hoe belangrijk het is om snel in te spelen op trends en ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Daarnaast houden ook wij bij Web Wings de lijnen zo kort mogelijk en zijn we graag zoveel mogelijk betrokken bij jouw bedrijf om zo effectieve en authentieke content te kunnen maken.

De valkuilen van online marketing zelf doen

Naast de voordelen, zijn er natuurlijk ook nadelen. Zoals we in het begin van deze blog al vertelde, is online enorm breed. Eén online marketeer kan nooit alle kennis en ervaring in huis hebben. Hiermee bedoelen we dat er eigenlijk geen enkele marketeer is die Google Ads kan bijhouden én je website kan monitoren én sterk is met een pen én content kan maken. Je moet dus gaan bedenken wat de belangrijkste taken zijn die opgepakt moeten worden én welke specialistische kennis hiervoor nodig is. En tegenwoordig komt er eigenlijk overal zoveel bij kijken, dat als je dat zelf weer wil leren, je hier enorm veel tijd en geld in moet steken.

Als je geen tijd hebt om dit zelf te leren óf geen prioriteiten kan/wil stellen aan welk aspect van online marketing nu het allerbelangrijkste is voor jouw bedrijf, dan kun je er beter voor kiezen om een online marketingbureau in te schakelen. Een marketingbureau met kennis over online marketing hebben verschillende mensen in dienst met ieder zijn of haar specialisatie. Op die manier is er iemand die de website kan bouwen, iemand anders die advertenties via Google opzet en monitort en een ander creëert content en beheert de social media kanalen. Je zal merken dat wanneer je de online marketing uitbesteed aan een gespecialiseerd team, dat je meer zichtbaarheid en vindbaarheid krijgt. Van vormgeving tot copywriting, alles is van hogere kwaliteit met dank aan de specialisten.

Gerelateerd nieuws  Hoe vermarkt je je bedrijf in de metaverse?

Online marketeer in dienst nemen

Als ondernemer is het vrijwel onmogelijk om de volledige focus te hebben op de online marketing voor jouw organisatie. Je bent vaak bezig met zoveel andere bedrijfsprocessen, dit kun je er niet ook nog eens bijhebben. Maar wil je écht niet de online marketing uit handen geven? Dan is er nog een mogelijkheid: namelijk een online marketeer in dienst nemen. Dit kan op twee manieren, namelijk:

  • Een online marketeer aannemen
  • Inlenen van een online marketeer

We hoorde regelmatig vanuit bedrijven de vraag naar een interne online marketeer. Uit deze vraag is Wings Recruitment ontstaan. Bij Wings Recruitment kun je terecht voor onder andere werving & selectie en detachering. Werving en selectie houdt in dat het recruitmentbureau voor jou op zoek gaat naar alleen de beste kandidaten op basis van jouw wensen en behoeften. Jij hoeft dus niet om te kijken naar het uitrollen van een wervingscampagne en het voeren van sollicitatiegesprekken. Dat doet Wings Recruitment en legt alleen de meest geschikte kandidaten aan jouw voor. Jij kiest dan de juiste online marketing professional voor jouw bedrijf. Weet je nog niet precies voor hoeveel dagen of uur je een online marketeer werk kunt bieden? Wellicht is detachering dan een betere optie voor jou. Bij detachering lenen we één van onze toppers uit ons team voor het gewenste aantal uren uit. Onze hands-on professionals beschikken over een uitgebreide kennis en ervaring en kunnen dus gegarandeerd resultaten voor jou behalen.

 Hopelijk kun jij nu een goede beslissing maken. Vind je het toch nog lastig? Neem dan gerust contact met ons op. Wij beantwoorden graag al jouw vragen. Wil je liever eerst nog weten waarom online marketing nu zo belangrijk is voor jouw bedrijf? Lees dan onze blogs over de revolutie van social media voor bedrijven en retargeting.

Recent nieuws

17 juni 2022

Retargeting LinkedIn

14 juni 2022

Dé SEO tips voor 2022

10 juni 2022

E-mail retargeting: “wat het is en hoe je het succesvol kunt implementeren”

9 juni 2022

Ervaringen met affiliate marketing

8 juni 2022

SEO migratie