Tiktok marketing

Online marketing is de afgelopen jaren enorm verandert, waardoor het promoten van alleen je website niet meer voldoende is om een goede positie in jouw werkveld te veroveren. In plaats daarvan dien je op meerdere platformen tegelijkertijd actief te zijn en zo een multichannel marketing strategie uit te voeren. Tiktok marketing is een voorbeeld van zo’n multichannel strategie en zal je bedrijf helpen om enorm in populariteit te groeien. Wil je meer weten over TikTok marketing? Wij vertellen je er graag meer over.
Wat zijn de voordelen van tiktok marketing?
TikTok is het medium van nu, dus het implementeren van TikTok marketing zou een belangrijk onderdeel moeten zijn van je marketingstrategie. Met Tiktok kun je namelijk snel en eenvoudig een grote doelgroep bereiken. Heeft jouw bedrijf producten of diensten voor een jongere doelgroep? Dan is marketing op Tiktok dé manier om hen aan te spreken.
Het bereik van Tiktok mag niet worden onderschat, want inmiddels maken maandelijks zo’n 800 miljoen mensen gebruik van het medium. Daarnaast kun je zelf ook inspiratie op doen aan de hand van Tiktok video’s. TikTok marketing biedt jou de kans om jouw persoonlijke en unieke kant te laten zien
Populairder worden met TikTok als marketing tool
Hoe kun je in de gaten houden welke vooruitgang je boekt met marketing op TikTok? Dit is het best te monitoren met een Pro account. Wanneer je dit hebt geïnstalleerd, kun je onder andere bijhouden waar je bezoekers vandaan komen, welke video’s het populairst zijn en hoe vaak mensen jouw profiel hebben gekeken. Binnen Tiktok zijn er ook nog enkele tools om nog meer resultaat te halen uit jouw TiktTok account. Zo is er de tool Upfluence, die ervoor zorgt dat je sneller influencers vindt die aan de slag kunnen met TikTok Influencer marketing. Daarnaast kun je gebruik maken van SocialPilot. Met deze tools kun je naast je TikTok marketing ook je Instagram- en Facebookmarketing monitoren en kun je jouw video’s op meerdere platforms delen.
Ga je met meerdere kanalen aan de slag? Dan is het handig om een social media plan op te stellen. Zo weet je zeker dat je op de juiste manier content inzet. In deze blog vertellen we stap voor stap hoe je een social media plan maakt.

Belangrijkste tips voor marketing op Tiktok
Met TikTok kun je in een paar stappen een grote doelgroep bereiken, maar dan moet je wel weten hoe je dat doet. Daarom delen we graag een aantal belangrijke tips met je.
Een manier om meer klanten te trekken, is aan de slag gaan met TikTok influencer marketing. Dat wil zeggen dat je iemand inhuurt die populair is op TikTok en tegen een bepaald bedrag jouw merk wil aanprijzen in TikTokvideo’s.
Ten eerste is het belangrijk dat je uniek blijft en dat je je kunt blijven onderscheiden van talloze andere merken die hetzelfde product aanbieden. Belangrijk is dat je een eigen stijl ontwikkelt en dat je jouw doelgroep precies kent. Daarnaast is authenticiteit belangrijk. Laat duidelijk zien wie jij bent of waar je bedrijf voor staat. Deel dan ook af en toe persoonlijkere verhalen. Ten tweede is het belangrijk om de juiste hashtags te gebruiken. Deze voeg je aan een bericht toe om sneller gevonden te kunnen worden. Wil je een boek promoten? Dan kun je bijvoorbeeld de titel, de naam van de schrijver, boek en lezen gebruiken als hashtags.
TikTok is een snel medium, dus je TikTok marketing moet meteen pakkend zijn. Worden je video’s niet interessant gevonden? Dan kunnen gebruikers gewoon naar een andere video ‘swipen’. Zorg er dus voor dat je al binnen een paar seconden tot de kern van je boodschap komt of start je video met een eye-catcher om de aandacht te trekken.
Verbeter je marktstrategie met hulp van Web Wings
Zoals we al zeiden is Tiktok een belangrijk onderdeel van je marketing strategie, maar er komt meer kijken bij online zichtbaarheid. Web Wings helpt jou graag om je zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten met het verbeteren van jouw website, SEO-teksten en aanwezigheid op sociale media. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Bekijk onze diensten en vraag een SEO scan aan!