085 130 0595
info@web-wings.nl
Terug naar overzicht

Waarom je online en offline marketing moet combineren

|
5 december 2021
|

Onze wereld digitaliseert steeds meer en het is belangrijk dat we hier in mee gaan. Een goede online marketingstrategie is daarom van belang. Toch kunnen we de offline marketing niet vergeten. Een goede online marketing strategie in combinatie met een offline marketing strategie kan zorgen voor nog betere resultaten. Er hoeft namelijk geen strijd te zijn tussen online en offline marketing. Er zijn veel manieren hoe je reclame kunt maken zowel online en offline. In deze blog bespreken we de beste manieren om online en offline marketing te combineren.

De voordelen van het combineren van online en offline

Voordat we de strategieën bespreken is het ook handig om naar de voordelen te kijken van het combineren. Door het combineren krijg je een betere naambekendheid. Je kunt met online en offline marketing een grotere doelgroep bereiken. De ene doelgroep is offline beter te bereiken en de ander is beter online te bereiken. Heb je dus een bedrijf wat voor iedereen geschikt is, denk er dan eens over na om online en offline marketing te combineren.

Ook helpt het om je bedrijf geloofwaardiger over te laten komen. Ben een eerlijk, vertrouw jij een bedrijf zonder website? Je zal al snel nee zeggen. Dan kunnen mensen alsnog goed over je praten maar als jij als klant geen bevestiging kan vinden op het internet zal je al snel voor een ander bedrijf gaan. Daarom in online marketing belangrijk.

Als je gaat combineren heb je ook meer concurrentievoordelen. Je ziet je concurrenten waarschijnlijk overal op het internet. Maar hoe vaak zie je ze ook in het offline marketinggebied? Juist ja, bijna niet. Hierdoor kun je een flinke voorsprong maken op je concurrenten.

online marketing uitwerken

De soorten online marketing

In de online marketing heb je veel effectieve strategieën die je kunnen helpen om je naamsbekendheid te vergroten. Als eerste beginnen we met SEO. Door gebruik te maken van SEO kun je hogerop in Google komen. je kunt dit laten doen door een professioneel bedrijf. Zij weten meestal alle belangrijke trucjes en kunnen jou het snelste omhoog brengen.

Het volgende is SEA. Dit is niet hetzelfde als SEO. SEA heeft vooral te maken met Google advertising. Met SEA kun je in een korte tijd veel meer website bezoekers krijgen. Dit is wel een strategie voor een korte periode en heeft niet een lange termijn effect.

Social media marketing is ook ontzettend belangrijk. Je kunt op social media ook vaker een minder professionele kant laten zien wat de content net wat interessanter maakt. Je kunt via social media ook snel een groot bereik bouwen. Ook mensen die normaal niet snel naar je bedrijf zoeken kunnen je sneller vinden via social media. Ook kun je via social media samenwerkingen aangaan.

Via contentmarketing kun je ook snel klanten trekken. Hierbij wordt verschillende soorten content verspreid over het internet en trekt zo naar de klanten. Hierdoor kun je ook weer mensen bereiken die niet snel zouden zoeken naar je bedrijf.

Lees meer  Het AIDA-model

Een andere manier wat ook altijd effectief is, is emailmarketing. Hiermee creëer je een verzendlijst waar je reclame naar stuurt. Iedereen kijkt namelijk wel dagelijks in de mailbox. Een reclamemail gaat ook niet gelijk in de prullenbak als je toch ergens geïnteresseerd bent.

De soorten offline marketing

Dan gaan we door naar de offline marketing. Er zijn een heleboel manieren hoe je offline kunt adverteren. Je kunt brochures drukken, flyers of visitekaartjes maken. deze kun je achterlaten bij een flyerhoekjes in een supermarkt of kapper etc. Je kunt ze ook zelf uitdelen in de stad. Mensen kijken toch sneller naar een flyer dan je zelf denkt.

Een leuke manier van offline marketing is ook om een reclamespotje te maken. Je kunt beginnen bij je lokale tv zender en misschien uiteindelijk landelijk gaan. Je kunt ook kiezen voor een radiospotje. Een spotje maken kan een leuke ervaring zijn en je kunt er veel van leren. Daarbij kun je je creativiteit de vrije loop laten gaan.

Je kan als bedrijf zijnde ook naar verschillende beurzen gaan en netwerkevenementen. Zo kun je je netwerk vergroten en andere bedrijven leren kennen. Zo kun je samen strategieën bespreken en kun je misschien ook toekomstige klanten trekken of samenwerkingen aangaan.

Je kunt ook voor een keer reclameborden laten bedrukken bij Drukwerkdeal.nl. je kunt deze langs de wegen plaatsen of in stad. Dit valt natuurlijk gelijk op en zo kun je ook weer aandacht trekken van potentiële klanten.

De meest effectieve manier blijft toch wel mond tot mond reclame. Zorg ervoor dat je collega’s, vrienden en kennissen over je bedrijf praten. Zo kun je toch de meeste klanten trekken.

Over de auteur

Jasper Voorn

Mijn naam is Jasper Voorn, eigenaar en oprichter van Web Wings. Ondernemen zit al van jongs af aan in mijn bloed. In 2011, op 17-jarige leeftijd, begon ik al met mijn eerste bedrijfje TiTaTosti. Hiermee verkocht ik elk…

Meer lezen...

Recent nieuws

30 oktober 2024

8 tips om online en offline je naamsbekendheid te vergroten!

24 oktober 2024

Wat is de beste tijd om te posten op Instagram?

7 oktober 2024

Hoe voeg je een Korting coupon toe aan WooCommerce

24 september 2024

DNS en NS: Wat is het verschil en hoe gebruik je het?

17 september 2024

Wat is reCAPTCHA

arrow-right