085 130 0595
info@web-wings.nl
Terug naar overzicht

Hoe voeg je een Korting coupon toe aan WooCommerce

Om kortingsbonnen aan te maken kun je naar “WooCommerce” en dan naar “kortingsbonnen” gaan. Als je deze optie nog niet hebt, dan moet je de kortingsbonnen optie eerst nog inschakelen op jouw webshop.

Als je nog geen kortingsbonnen optie hebt dan kun je die inschakelen door naar “WooCommerce” en vervolgens “instellingen” te gaan. Als je dit gedaan hebt zal je op een pagina terecht komen waar de optie “schakel het gebruik van kortingsbonnen in” staat. Door het vinkje hier aan te kruisen schakel je de kortingsbonnen in, Maar heb je het al aanstaan en wil je het uitschakelen? Dan zet je hier het vinkje uit.

Je hebt op deze pagina ook nog de optie “Kortingsbonnen cumulatief toepassen”. Als je hier het vinkje aanzet, wordt bij het gebruik van meerdere kortingsbonnen de eerste kortingsbon toegepast op het volledige bedrag, de tweede op de kortingsprijs enzovoort.

Hoe maak je kortingsbonnen aan in WooCommerce

Je kunt een kortingsbon aanmaken als je naar “Marketing” en daarna naar “kortingsbonnen” te gaan.  Je zult op deze pagina direct bovenaan de knop “Kortingsbon toevoegen” zien staan. Hieronder zie je ook alle bestaande kortingsbonnen. Hier kun je op de knop duwen waarop “kortingsbon toevoegen” staat.

Als je op de knop geklikt hebt, zie je alle instellingen die er zijn. In het eerste veld kun je een kortingscode invullen die klanten van je webshop moeten gebruiken om korting te krijgen. In het veld onder de kortingscode heb je ook nog een optie om een beschrijving toe te voegen, maar dit is niet zichtbaar voor je klanten. Wel is het altijd handig om aan te geven waar je deze kortingscode voor gemaakt hebt. Aangezien je vaak meerdere kortingscodes hebt op je webshop is het hierdoor makkelijker te onderscheiden.

Nu dat je al deze instellingen hebt gedaan, is het wel zo handig om aan te geven hoeveel korting ze mogen ontvangen en in welke situaties gebruikt mag worden. Al deze instellingen kun je in de box “kortingsbongegevens” instellen. Over de soorten instellingen gaan we het nu wat uitgebreider over hebben.

Algemene kortingsbongegevens

Je hebt verschillende tabbladen, maar in het Tabblad “Algemeen” kun je aangeven wat voor korting je met een kortingsbon wilt geven, wat de waarde is, of ze door deze kortingsbon ook recht hebben op gratis verzending en of deze kortingsbon een vervaldatum heeft. Ook wel de belangrijke algemene dingen.

1. Kortingstype

Je kunt hier aangeven of de kortingscode die je klanten gebruiken wordt toegepast op de winkelmand of op producten. Ook kun je aangeven of je een vast bedrag of percentage aan korting wilt geven. De opties zijn:

  1. Procentuele korting, oftewel korting van een bepaald aantal procenten;
  2. Vaste winkelwagenkorting, wat betekent dat je een vast aantal euro's korting geeft op de heel aankoop;
  3. Vaste productkorting, wat betekent dat je een vast bedrag op een bepaald artikel geeft.

2. Waardebonbedrag

In dit veld kun je de korting invoeren die je wilt geven aan je klant. Dit is natuurlijk afhankelijk van het type korting dat je geeft. Het is ofwel het bedrag in euro's korting of een vast percentage.

3. Sta gratis verzending toe

Wanneer je wilt dat een klant met een bepaalde kortingsbon gratis verzending krijgt, heb je verschillende dingen die je moet doen. Je kunt dit doen door een vinkje aan te zetten bij “sta gratis verzending toe”. Ook is het noodzakelijk dat je gratis verzending hebt ingeschakeld in je verzendmethode en dat een kortingsbon hierbij vereist is.

4. Vervaldatum waardebon

Dit is de datum tot wanneer de kortingscode geldig is.

Gebruiksbeperking

Hier geef je aan er mogelijke beperkingen zijn in het gebruik van een waardebon. Denk aan minimaal of maximale bedrag waarop de korting toepasbaar is. Ook kun je kiezen om bepaalde artikelen wel of niet toe te staan of zelfs hele categorieën uitsluiten.

Tot slot kun je hier aangeven dat waardebonnen niet gecombineerd kunnen worden óf geldig zijn op afgeprijsde producten. Zo voorkom je dat klanten té veel korting kunnen opstapelen.

Gebruikslimieten

Bij het laatste tabblad kun je gebruikslimieten invullen. Hier kun je aangeven hoe vaak een kortingsbon in totaal gebruikt mag worden. De kortingsbon mag namelijk ongelimiteerd gebruikt worden indien je hier niks instelt. Weet wel dat de kortingsbon, maar 1 keer gebruikt mag worden per bestelling als je hier niks instelt.

1. Gebruikslimiet per waardebon:

Je kunt ook instellen dat je de eerste 100 mensen korting wilt geven die een bestelling plaatsen met een bepaalde kortingsbon. Dit doe je door een gebruikslimiet per kortingsbon in te stellen. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is het maximale aantal bestellingen invoeren waarbij een kortingsbon geldig is.

2. Beperk gebruik tot X artikelen

Tot slot gaan we kijken hoe we een kortingsbon beperken tot een aantal artikelen. Wanneer je bij kortingstype voor productkorting hebt gekozen, zal je naast deze opties die hierboven beschreven zijn ook nog de mogelijkheid hebben om het gebruik tot een aantal artikelen te beperken. Dus als je maar op een product korting wilt geven, zul je hier dus een 1 kunnen toevoegen. Als klanten dan 2 producten kiezen die ook aan deze eisen voldoen, dan zal hij maar op 1 product korting geven.

3. Gebruikslimiet per klant:

De stap die je hierna moet ondernemen is vaak een gebruikslimiet per klant. Hierdoor zorg je ervoor dat een klant de kortingsbon maar een bepaald aantal keer mag gebruiken. Als je hier bijvoorbeeld een 2 invult en een klant wilt voor de 3e keer bestellen met deze kortingscode, dan is dit niet mogelijk. Hierdoor voorkom je dus dat mensen de kortingscode oneindig vaak kunnen gebruiken.

Over de auteur

Laura Gorissen

Hi! Ik ben Laura Gorissen en ben Projectmanager Webdesign bij Web Wings. Tijdens mijn studie Ondernemerschap & Retailmanagement startte ik als Trainee Marketing en SEO bij Web Wings, waar ik een brede basis leerde op het gebied van…

Meer lezen...

Recent nieuws

30 oktober 2024

8 tips om online en offline je naamsbekendheid te vergroten!

24 oktober 2024

Wat is de beste tijd om te posten op Instagram?

7 oktober 2024

Hoe voeg je een Korting coupon toe aan WooCommerce

24 september 2024

DNS en NS: Wat is het verschil en hoe gebruik je het?

17 september 2024

Wat is reCAPTCHA

arrow-right