Twee jaar geleden is hij begonnen met Kast Nation, zijn eigen fitness supplementen. Maar de markt is erg concurrerend en om hier te groeien zijn wij aan de slag gegaan met een volledig nieuw marketingtraject. We hebben samen met Kosso het merk gerebrand naar Kosso Nutrition en begonnen met een nieuwe uitgebreide website. Maar een website blijft natuurlijk maar een middel om bezoekers te genereren. Maar het doel bereiken? Daar komt de online marketingstrategie om de hoek kijken. En ons plan sluit volledig aan op de wensen en ambitie van Kosso Nutrition.
Een uitgebreid onderzoek naar concurrenten en de markt leidde tot een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en actieplan. Maar ook naar tal van kansen en uitschieters. Want voor Kosso Nutrition gaan we meer doen dan alleen SEO.
Alle opgedane kennis uit andere cases en big data via allerlei tools zorgen voor de juiste aanpak om de doelen te bereiken. Dit is uitgewerkt voor verschillende marketingonderdelen zoals SEO, SEA, social media, mailmarketing, maar ook de nieuwe webshop.
Het gehele proces start met het designen van de webshop en het bouwen van de omgeving. Op een zijspoor worden ondertussen de optimalisaties ingericht voor mailmarketing en de advertenties. De basis linkbuilding begint al voor het oude domein Kastnation.nl en deze zal vervolgens al een mooie doorstart geven aan het nieuwe domein.
Net als elk marketingproces is monitoring essentieel. Door de nieuwe website live te zetten en de juiste marketing te laten lopen krijgen we al een eerste beeld. De strategie wordt volgens planning verder doorgevoerd en levert mooie resultaten op en een gigantische groei in zichtbaarheid en bestellingen.
Kosso Nutrition krijgt wekelijks zijn update omtrent de voortgang. Maar deze intensieve samenwerking vraagt meer. Naast het uitbesteden van de marketing hebben wij een proactieve rol in het uitbouwen van de bestaande en nieuwe marketingactiviteiten.