Ben je op zoek naar een online marketingbureau? Hier moet je op letten!
Veel organisaties zijn druk bezig met het optimaliseren van hun online marketing. Een groot aantal organisaties hebben een eigen online marketing afdeling en hebben de juiste kennis om dit zelf te verzorgen. Dit is echter niet bij iedereen het geval. Soms hebben organisaties gewoon niet de mankracht en de kennis in huis om de online marketing te verzorgen. Zij huren dan meestal een online marketing bureau in, die dit voor hen kan verzorgen. Maar waar moet je nu precies op letten bij het kiezen van een online marketingbureau? Wij vertellen je er meer over!
Specialismen
Online marketing is best een breed begrip en bestaat uit diverse specialismen. Niet ieder online marketingbureau focust dan ook op de specialismen die jij nodig hebt. Zoek daarom eerst uit wat je precies nodig hebt. Denk bijvoorbeeld eens aan social media marketing of misschien wil jij je juist meer focussen op SEO, zodat je hoger in Google te vinden bent. Zodra je dit weet, kun je op zoek gaan naar een online marketing bureau. Er zijn natuurlijk ook online marketing bureaus die meerdere specialismen in huis hebben en die jou kunnen helpen met alles op het gebied van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan onze partner online marketing bureau Maatwerk Online.
Awards en certificeringen
Je wilt natuurlijk eerst weten hoe goed een online marketingbureau is, voordat je hen inschakelt. Kijk daarom ook eerst naar welke awards en certificeringen een bureau heeft gehaald. Deze worden over het algemeen altijd getoond op de website, maar het is ook goed om de social media kanalen even na te kijken. Google en Bing bieden bijvoorbeeld diverse certificeringen aan, waardoor je als online marketingbureau dus kan aantonen dat je de juiste kennis in huis hebt. Heeft een online marketing bureau geen certificaten? Dan kun je jezelf afvragen of ze jou goed kunnen helpen.
Persoonlijke aandacht
Geen enkele organisatie wil een online marketing bureau inschakelen waar ze worden behandeld als een nummertje. Daarentegen wordt het juist erg gewaardeerd als een online marketingbureau persoonlijke aandacht geeft. Het is dus goed om eerst een gesprek aan te vragen, waarbij je kijkt of de klik er is en of zij echt persoonlijke aandacht voor je hebben. Je kunt tijdens het gesprek vragen naar de werkwijze en hun visie. Vaak kun je hier al een hoop uit halen.
Recensies
Daarnaast zijn recensies natuurlijk ook erg belangrijk. Zoek om die reden altijd naar ervaringen van andere mensen voordat je met een bureau in zee gaat. Lees over zowel de positieve als negatieve ervaringen en trek hier je conclusie uit. Alleen op deze manier vind je het online marketingbureau dat écht bij jouw organisatie past.