fbpx
Terug naar overzicht

Dit gebeurt er elke 60 seconden online in 2017

|
30 mei 2018
|

Het internet heeft een belangrijke plek in ons leven, zowel privé als zakelijk. We zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week online. Regelmatig sta ik in de serie Infographic Day stil bij het gebruik van de verschillende websites en platformen. Want wat gebeurt er online? En hoeveel?

Domo bracht onlangs de vijfde editie uit van ‘Data never sleeps’. In deze infographic laten ze zien wat er online in 1 minuut gebeurt. En dat is veel. Wereldwijd is de internetpopulatie gestegen. In een jaar tijd met 7,5 procent, dat uitkomt op 3,7 miljard mensen. En we zijn ontzettend actief.

 3,6 miljoen zoekopdrachten en 4,1 miljoen video’s

In 1 minuut verwerkt Google ruim 3,6 miljoen zoekopdrachten. Op Twitter worden er 456.000 tweets gepubliceerd. Op Instagram worden 46.740 foto’s geplaatst. In 60 seconden worden op YouTube ruim 4,1 miljoen video’s bekeken en maken 120 professionals een LinkedIn-profiel aan. Via Skype nemen 154.200 gebruikers contact op met hun familieleden, vrienden of klanten en voegt Spotify 13 liedjes toe aan hun database.

Gerelateerd nieuws:  De beste gratis SEO-analyse tools om de prestaties van jouw website in te zien

Wil je weten wat er online nog meer gebeurt in 1 minuut? Bekijk dan de onderstaande infographic.

hoeveel data per minuut

Klik op de afbeelding voor een groter exemplaar.

Bron : Frankwatching

Jasper Voorn
Mijn naam is Jasper Voorn, eigenaar en oprichter van Web Wings. Ondernemen zit al van jongs af aan in mijn bloed. In 2011, op 17-jarige leeftijd, begon ik al met mijn eerste bedrijfje TiTaTosti. Hiermee verkocht ik elk weekend unieke tosti’s bij verschillende cafés en op lokale evenementen.

Recent nieuws

12 september 2023

Het kiezen van de juiste huisstijl  - met voorbeeld

5 september 2023

Meer conversies? Leer hoe je een goede landingspagina kunt maken!

1 september 2023

Een social media plan opstellen in 7 stappen

29 augustus 2023

ROI berekenen: Krijg inzicht in je investeringen

25 augustus 2023

Hoe breng je de customer journey in kaart? – uitleg en voorbeeld